اندرویدها:دانلود بازی و نرم افزار آندروید
دانلود بازی و نرم افزار آندروید
Authors

farm1 بازی سرگرم کننده Fairy Farm v1.4.3

بار دیگر شما را دعوت به مدیریت یک مزرعه در بازی زیبا و فوق العاده Fairy Farm می کنیم. در این بازی باید از صفر شروع کنید و مزرعه خود را با محصولات مختلف پربار کنید و حیوانات اهلی را نگهداری کنید تا به شما امکاناتی نظیر خرید وسایل جدیدتر و … در بازی داده شود. این بازی زیبا و جذاب با ایجاد یک فضای مدیریتی سرگرمی خوبی برای شما می باشد.

 

 

farm2 بازی سرگرم کننده Fairy Farm v1.4.3

 

 

نکته : این بازی نیازی به اتصال اینترنتی ندارد.

dragon1 بازی مهیج Dragon Rush Pro v1.5

Dragon Rush Pro یک بازی سرگرم کننده Running (دویدنی) میباشد. باید همراه با اژدهای آبی، از میان جنگل های مختلف عبور کرده و سکه ها را جمع آوری کنید. Dragon Rush Pro در عین سادگی یک بازی جذاب میباشد چرا که بدست آوردن سکه ها آسان نخواهد بود. از بعضی از سکه ها به شدت محافظت میشود و گاهی نیز اژدها یا دایناسور بزرگتری از آن محافظت میکند.

 

 

dragon2 بازی مهیج Dragon Rush Pro v1.5

بررسی کارایی SLI در مقابل  CrossFire

 

 

جهت انجام این مقایسات، جدیدترین کارت های گرافیک ATI یعنی Radeon HD 3870 و GeForce 8800GT 512 انتخاب شده اند. هدف از این آزمایش بررسی قدرت این دو کارت نیست و صرفا بررسی خواهد گردید که با قرار گرفتن هرکدام از این کارت های گرافیک در حالت CrossFire یا SLI چند درصد به قدرت گرافیکی سیستم یا به عبارت ساده تر نرخ فریم در ثانیه اضافه خواهد شد
در 90% از آزمایش ها، کارت
ati در حالت CrossFire افزایش کارایی بیشتری را نسبت به SLI  به همراه داشته است. در 60% این آزمایش ها، CrossFire بیش از 50% افزایش کارایی از خود نشان داده است . در 30% از آزمایش ها CrossFire بیش از 80 درصد کارایی سیستم را بهبود بخشید
SLI تنها در 30% از آزمایش ها به افزایش کارایی 50 درصدی دست یافته است همچنین SLI به میزان حداکثر 70 درصد توانست در یک آزمایش افزایش کارایی داشته باشد

چه عملیات هایی از توانایی کارت گرافیک استفاده می کنند:

اصلی ترین نکته ای که باید در مورد کارت های گرافیک بدانید این است که قدرت پردازش کارت گرافیک صرف چه چیز هایی می شود به بیان ساده تر باید بدانید کارتهای گرافیک گران قیمت باعث بهبود در چه بخش هایی می شوند.
شاید تصور کنید نمایش فیلم یا عکس به کارت گرافیک شما فشار می آورد و یا اگر کارت گرافیک گران قیمت تری داشته باشید می توانید فیلم ها و عکس ها را با کیفیت بالاتری تماشا کنید. به عبارت دیگر بعضی از کاربران تصور می کنند کامپیوتری که 64 مگابایت حافظه گرافیکی دارد می تواند عکس ها و فیلم ها را باکیفیت بالاتری نسبت به کامپیوتری که 16 مگابایت حافظه دارد نشان دهد. لازم به ذکر است برای نمایش عکسها و فیلمها نهایتا 16 مگابایت حافظه کفایت می کند و شما با این مقدار حافظه می توانید نهایت تفکیک رنگها ، که 32 بیت می باشد را بدست آورید.

پخش فیلم از جمله کارهایی است که اصلا به کارت گرافیک فشار نمی آورد و کامپیوتر اصلا تشخیص نمی دهد که شما در حال تماشای صفحه ایستای دسکتاپ هستید یا یک فیلم.
 شاید این سوال برایتان پیش بیاید که پس چرا در هنگام پخش فیلم درصد استفاده از Cpu بالا می رود و به بالای 20 الی 30 درصد می رسد.در جواب باید عرض کنم بالا رفتن درصد استفاده از توان پردازشی CPU، به خاطر حجم بالای تصاویر متحرک می باشد و این توان عملیاتی صرف خواندن اطلاعات از دیسک سخت و Decode صفر و یک های آن می شود. فیلم ها که عموما در فرمت Mpeg2 یا MP4 با 25 فریم در ثانیه (که مقیاس آن FPS می باشد) ضبط شده اند Render نمی شوند که بخواهند از توان پردازشی GPU استفاده کنند بلکه  Decode می شوند که در حیطه پردازشی CPU قرار دارد.(در یک کلام می توان گفت فیلم یک فایل است مانند دیگر فایلها که توسط نرم افزار مخصوص خود مثل JetAudio اجرا شده و توسط CPU پردازش می شود.)

همچنین بعضی افراد تصور می کنند برای کار کردن حرفه ای با Photoshop نیاز به کارت گرافیک پرقدرتی دارند. این در حالیست که با یک کارت گرافیک Onboard با حداکثر حافظه 32MB می توان این کار را به بهترین نحو انجام داد ، چون اساسا عملکرد Photoshop بلادرنگ نیست و کارکرد Photoshp کاملا وابسته به پردازشگر مرکزی می باشد و نیازی به توان کارت گرافیک یا تکنولوژی های کارت گرافیک ندارد. در این بین تکنولوژی یا دستورات MMX و MMX2 پردازشگر مرکزی نقش مهمی در سرعت بخشیدن به عملیات ویرایش عکس دارند.

[ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:, ] [ 13:43 ] [ Mohammad ]

کارت گرافیک خود را منفجر کنید  

 

اگراز عملکرد کارت‌ گرافیک خود در بازی‌ها و برنامه‌ های سه ‌بعدی گله دارید‌، یا نمی‌توانید بازی‌های جدید و مهیج را بر روی کامپیوتر خود به خوبی اجرا نمایید، حتما به فکر ارتقا کارت‌گرافیک خود خواهید افتاد. اما قبل از اینکه دست به جیب ببرید مطمئن شوید که از حداکثر کارایی کارت‌گرافیک خود تا مرز «انفجار» بهره برده اید. افزایش کارایی کارت گرافیک فراتر از عملکردی که در حالت عادی دارد با «اُورکلاکینگ» (Overclocking) کارت حاصل می‌شود . «اُورکلاکینگ» کارت‌گرافیک سرعت پردازنده و حافظه گرافیکی را افزایش داده در نتیجه نرخ پردازش داده های ویدیویی ، نرخ نمایش تعداد «فریم در ثانیه» و به طور کلی کارایی کارت گرافیک بیش پیش خواهد کرد . در این مقاله قصد داریم تا «اُورکلاکینگ» کارت گرافیک را به صورت آماتوری بررسی نماییم و شما را با خطرها ، مزیت‌ها و چگونگی انجام آن آشنا نماییم

[ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:, ] [ 13:43 ] [ Mohammad ]

برتری تکنولوژی cross fire نسبت به

 

 SLI

 

به طور معمول برای استفاده از قابلیت SLI شما مجبور به استفاده از دو کارت گرافیکی همسان با Blos هماهنگ هستید تا بهترین کارایی به شما داده شود و ممکن است با کوچک ترین تفاوتی ما بین کارت های گرافیکی، شما دچار مشکلات و خطاهایی در سیستم خود بشوید. اما در تکنولوژی Cross fire دیگر نیاز به استفاده از دو کارت گرافیکی همسان برای فعال کردن حالت Crossfire نیست و فقط شما نیاز به خرید یک کارت Crossfire Edition و یک کارت معمول هماهنگ با کارت اصلی دارید. در حالت Crossfire در صورتی که شما یکی از کارت های سری X8XX شرکت Ati را داشته باشید با خرید یک کارت Crossfire هماهنگ با آن و مادربرد Crossfire Edition می توانید از این ویژگی بهره مند شوید ولی در صورتیکه شما دارای یک کارت گرافیکی 6800GT باشید برای بهره گیری از تکنولوژی SLI نیاز به خرید یک کارت گرافیکی همسان با 6800GT دارید تا بتوانید از ویژگی SLI بهره مند شوید. با تغییراتی که شرکت Ati در تکنولوژی Crossfire ایجاد کرده است مشکلاتی مانند هماهنگی Blos کارت های گرافیکی، مشکل و ناهماهنگی مدل های کارت های گرافیکی و مشکلات فروش به مسزان قابل توجهی کاهش یافته است.

حالت پردازش تصویر در تکنولوژی Crossfire

تکنولوژی Crossfire با 4 روش، پردازش تصویرهای گرافیکی و سه بعدی را انجام می دهد که این روشها به ترتیب زیر هستند:

1- Super Tiling (بافت گذاری پیشرفته)
2-
Scissor(نیمه کردن تصویر)
3-
Alterative Frame Rendering (پردازش متناوب فریم ها)
4-
Super AA (تصحیح پیشرفته سطوح ناصاف)


1- بافت گذاری پیشرفته (
  super tiling)
در این روش هر فریم تبدیل به دو بافت شطرنجی 32 خانه چهاروجهی می شود که در مجموع از کنار هم قرار دادن این بلوک ها صفحه شطرنجی 256 خانه ای به دست می آید.برای به دست آوردن تعداد 256 خانه می توانید از روش زیر استفاده کنید که هر صفحه از 32 بلوک تشکیل شده است که این بلوک ها هر کدام به طور
Quad یا چهار وجهی هستند که از حاصلضرب تعداد بلوک ها در تعداد وجه ها به تعداد کلی بلوک صفحه شطرنجی می رسید.
در کل این بلوک های زوج و فرد می شوند که بلوک های زوج توسط یک کارت گرافیکی دیگر مورد پردازش قرار می گیرد، بعد از ترکیب این دو اطلاعات در چیپ ست ترکیب کننده کارت اصلی،یک تصویر کلی و بدون عیب به وجود می آید که دقیقا همان بافت شطرنجی مورد نظر است.
شرکت
ATI این حالت پردازش را بیشتر برای کاربرد ها و بازیهای که از تکنولوژی D3D پشتیبانی می کنند قرار داده است.مشکل این حالت پردازش آن است که حرکات با آنکه نیمی از تصویر را پردازش می کند ولی مجبور است ولی مجبور است تمام محاسبات هندسی مربوط به آن تصویر را انجام دهد .به همین علت در این حالت افزایش کارایی وابسته به تغییر لگاریتمی هندسی صفحه گرافیکی است.به هر حال حتی با تمام این تعاریف ،در آینده بر اثر استفاده روز افزون از تکنولوژی های سایه زنی پیکسلی از این روش بیشتر استفاده خواهد شد و بازی های بیشتری نیاز به پردازش سایه زنی پیچیده خواهند داشت که نتیجه تاثیر هرچه بیشتر این روش روی تصاویر خواهد بود.

*

2- نیمه کردن تصویر (Scissor  )
 این روش پردازش تصویر در تکنولوژی Cross Fire جدید نیست و ما این حالت پردازش را در تکنولوژی SLI شرکت nVidia
دیده ایم.در این روش نیمه بالایی تصویر توسط کارت اصلی و نیمه پایینی تصویر هم توسط کارت گرافیکی ثانویه مورد پردازش قرار می گیرد.
در روش پردازشی
SLI به کاربر این امکان داده می شود که بتواند با تعیین خط افقی در بازی یا کاربردهای سه بعدی،مقدار پردازش هر نیمه از تصویر را به میل خود به یک کارت گرافیکی ارائه کند و بقیه تصویر هم توسط کارت گرافیکی دوم مورد پردازش قرار گیرد،اما بر خلاف راه حل شرکت nVidia شرکت ATI این حالت را به صورت درصدی،درآورده است یعنی در این حالت هر کارت به مقدار درصدی مشخص تصویر را مورد پردازش قرار می دهد و مقدار پردازش بیشتری به یک کارت تحمیل نمی شود و هر دو کارت به مقدار مساوی از تصویر را مورد پردازش قرار می دهند.اگرچه این امر باعث کاهش انعطاف پذیری این روش نسبت به راه حل nVidia می شود ولی شرکت ATI می گوید که این تقسیم مساوی بین دو کارت باعث جلوگیری از ازدیاد فشار بیش از حد روی یک کارت و بی کارماندن کارت گرافیکی و بی کارماندن کارت گرافیکی دیگر می شود و با این روش با تعادل پویا مابین دو کارت،هر دو کارت به یک مقدار در پردازش تصاویر سهیم خواهند بود.
حالت پردازش
Scissor با تمام بازی ها که از تکنولوژی D3D و Openal پشتیبانی می کنند هماهنگی دارد همانند حالت پردازشی Super Tiling است که در این حالت هرکارت باید کل محاسبات هندسی یک محیط را مورد پردازش قرار دهد.

*

3- پردازش متناوب فریم ها (Alternative Frame Rendering  )

حالت پردازشی AFR،سریع ترین نوع پردازش موجود است.در این روش هر فریم توسط یک کارت گرافیکی پردازش می شود،در این حالت کارت گرافیکی اصلی فریم های فرد را مورد پردازش قرار می دهد و فریم های زوج نیز توسط کارت گرافیکی ثانویه مورد پردازش قرار میگیرد.برخلاف حالت پردازشی Super Tiling و Scissor که هر کارت مجبور به پردازش هندسی تمام صفحه بود،در حالت AFR هر کارت فقط نیمی از حالت هندسی صفحه را مورد پردازش قرار می دهد و در این حالت هر کارت فقط پردازش هندسی و سایه زنی مربوط به فریم خود را انجام می دهد و نیاز به پردازش تمام صفحه ندارد.
تعداد زیادی از بازی ها از این ویژگی بهره می برند،این ویژگی باعث ایجاد افکتهایی مانند حجم قابل تغییر
Volmetric Fog ،افکت های قوسی و مربعی پیچیده و همچنین باعث ایجاد بازتاب های پیچیده و منابع نوری فوق العاده در بازی می شود و بدون وجود اینگونه پردازش های مناسب،بازی ها نمی توانند تاثیری چنین حیرت آوری را روی بازیکنان ایجاد کنند.

*

4- تصحیح پیشرفته سطوح ناصاف Super AA ) )
علاوه بر حالتهای پردازشی قبل،شرکت
Ati تکنیک دیگری را به نام Super AA به شما پیشنهاد می کند.این حالت برخلاف روشهای پردازشی قبل باعث افزایش در سرعت اجرای بازی نمی شود ولی در عوض این ویژگی تاثیر بسزایی در ارتقای کیفیتی تصویر به میزان چشم گیری می شود.Super AA اوج کیفیت فریمی که ترکیب دو فریم که هر کدام در یک کارت مورد پردازش قرار گرفته اند به دست می آید که این فریم ها در چپ ست ترکیب کننده داده با یکدیگر ترکیب می شوند و بصورت یک فریم با کیفیت فوق العاده در می آیند.
بر اساس گفته های شرکت
ATI این حالت پردازش، باعث ایجاد کیفیت تصویری در حد تصحیح سطوح ناصاف تا 8 مرحله می شود.در صورتی که این حالت باعث کاهش کارایی سیستم تا 4 مرحله تصحیح سطوح ناصاف می شود.شرکت ATI اعلام کرده است که ویژگی FSAA (تصحیح سطوح بافتی)در کارت های سری X8XX قابل برنامه ریزی است،بنابر این کارت های مدل Cross Fire از نمونه ای FSAA متفاوت با کارت های استاندارد سری X8XX استفاده نمی کند
AA مخفف  Anti Aliasing می باشد 

[ پنج شنبه 22 دی 1390برچسب:, ] [ 13:43 ] [ Mohammad ]
About

به وبلاگ من خوش آمدید
Blog Custom
ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 6
بازدید هفته : 12
بازدید ماه : 115
بازدید کل : 56063
تعداد مطالب : 22
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1